måndag 12 maj 2008

Snart dags för praktik igen!


Förra året praktiserade jag precis före och efter sommaren. Första perioden var på Bagaregårdens äldreboende där jag under tre dagar arbetade på ett korttidsboende, mer om det finns på bloggen. Andra perioden var två kvällar av fixande och servering av mat och dryck på resturangen Kajskjul 8 under Kulturkalaset, mer om det på bloggen och i tidningen GP.

Min idé med praktik är att löpande under min tid som riksdagsledamot vara ute och lära. Tanken är att därigenom leva som jag lär då vi som parti och allians ofta talar om arbetslinjen, men också då det ger mig en möjlighet att lära mig mer om viktiga yrken i samhället.

Snart är det dags för nästa praktik. Vad det blir är inte bestämt än även om jag har en del idéer. Vill därför höra om du har några idéer? Ring eller mail dina förslag!

Inga kommentarer: