måndag 12 maj 2008

Vecka 20, 12 - 18 maj

Denna veckan inleds med en träff med en IT-entreprenör i Sthlm. Personen har startat en jätteintressant nättjänst och vill träffa min kollega Tomas Tobe och mig som ju jobbar en del med IT-politik. Ska bli intressant.

Imorgon inleder jag dagen med ett möte med utbildningsutskottet. Vi tar då formellt ställning till extra budgetförslag för 2008 som regeringen la fram nu under våren. Konkret gäller det bl.a. att vi nu skapar en ny utbildningsinspektion som får till uppgift att vassare än idag granska skolor och skolresultat.

På onsdag blir det idel möten i riksdagen. Bl.a. har vi möte med Gentekniknämnden.

På torsdag förmiddag har jag och en (s)-kollega i utbildningsutskottet ett möte med talmannen i det isländska parlamentet. Temat är, inte helt otippat, skol- och utbildningsfrågor. På eftermiddagen ska jag bl.a. lyssna på frågestunden med statsministern iu riksdagen.

På fredag blir det förberedelser. Sen e.m. åker jag nämligen till Frankrike. Mer om detta senare. Men, kan kort säga att det är en rundresa i bl.a. Paris där jag ska få möjlighet att lära mer om fransk energi och klimatpolitik. Vädret ska ju vara rätt ok där med...

Inga kommentarer: