söndag 24 juni 2007

Arbetslinjen gäller - praktik!

Imorgon måndag klockan 8 inleder jag en tre dagars praktik på Bagaregårdens äldreboende.

Vi moderater brukar tala om arbetslinjen - att alla som kan och vill också ska arbeta. Detta är viktigt för att alla ska kunna komma till sin rätt, men också för att fler kan vara med och bidra. Under mina år i Riksdagen kommer jag att regelbundet arbete och praktisera. Skälen till detta är flera. Dels är det viktigt att leva som man lär. Om jag säger att man ska arbete så är det poäng att jag också gör det. Dels kan jag lära en hel del. Hur arbetet fungerar, vad som är viktigt och vad som kan utvecklas.

Bagaregårdens äldreboende är ett boende i östra Göteborg. Länsstyrelsen gjorde en tillsyn för några år sedan då man hade en mängd synpunkter, däribland att man ville att miljön skulle bli mindre "sjukhuslik".

Jag ser fram emot de kommande tre dagarna. Tanken är att gå med, följa arbetet och bidra där tillfälle ges. Mer intryck kommer!

Inga kommentarer: