söndag 11 januari 2009

Vecka 2, 12 - 16 januari

Kommande vecka kör riksdagen igån gigen efter juluppehållet. Jag inleder veckan i Göteborg där jag bland annat träffar allianskollegorna i Göteborg för att planera upp gemensamma aktiviteter under våren. Dessutom ska jag träffa ett antal viktiga företrädare för fordonsindustrin för att prata om hur det går för tillverkare och underleverantörer, hur de tycker att alliansens "bilpaket" på 28 mdr som släpptes före jul fungerar mm.

På tisdag har som vanligt möte i den moderata riksdagsgruppen på eftermiddagen.

På onsdag morgon, med start klockan 9, är det partiledaredebatt i riksdagen. Debatten sänds självklart på TV. Det blir, som alltid med dessa debatter, en prövning mellan partier och politiska alternativ. Ska bli intressant att se om den röd-grön kartellen kommer att lyckas presetera några gemensamma besked om vad man vill.

På torsdag justerar, bestämmer vi oss slutligt, för betänkandet över regeringens forsknings- och innovationspolitiska proposition i utbildningsutskottet. Efter lunch har jag också ett trevligt besök då en grupp på Chalmers maskinutbildning, den jag gick, kommer till riksdagen. Utbildningen har fått utmärkelse för utmärkt kvallitet och på torsdag ska de på ceremoni. Och jag passar på att ta emot dem och visa runt i riksdagen.

På fredag är det Göteborg på schemat. Jag inleder dagen med att besöka Hagakliniken, trots att jag för frisk....., för att träffa Ali Hajimirsadhegi som är en läkare och entreprenör som drivit sin egen verksamhet under ett antal år med stor framgång. Ska bli intressant att lära med av Ali. Mer om det på bloggen. Efter lunch blir det fler möten, bland annat med Chalmers rektor.

Inga kommentarer: