måndag 7 december 2009

Vecka 50, 7 - 12 december

Har inlett denna vecka med några möten, genomgång av mail och förberedlse för resten av veckan.

Imorgon tisdag är det en särskild debatt i riksdagen om djurskydd. Skälet till debatten är den sista tidens fruktansvärda bilder på illa skötta grisar. Min roll är blygsam och består av att på plats i kammaren stötta partikollegan Bengt-Anders Johansson och vår ypperlige jordbruksminister Eskil Erlandsson. Min linje i detta är rätt enkel: Grisar ska skötas på ett bra sätt, vi ska ha bra tillsyn, branschen bör använda egna kontroller och egen märkning, samt att du och jag som konsumenter kan och bör ta ansvar för köttet vi köper!!

På onsdag blir et en serie av möten. Ska bland annat träffa LRF, mina västsvenska (M)-kollegor samt representanter för fordonsindustrin.

Torsdagen inleds med möte med miljö- och jordbruksutskottet, vi har budgetdebatt i riksdagen om miljö- och jordbruksfrågor, det är votering, och jag ägnar kvällen åt att fira Moderata Ungdomsförbundets 75 årsjubileum.

Fredag blir lugnare, men innehåller diverse möten.

På lördag har moderaternas förening i Johanneberg i Göteborg julkampanj. Tänkte försöka avsluta arbetsveckan med att ansluta.

Inga kommentarer: