söndag 29 november 2009

Vecka 49, 30 november - 5 december

Kommande vecka inleds som brukligt är i Göteborg. Styrelsemöte med GKF AB är en av punkterna i kalendern. På eftermiddagen åker jag till Stockholm för att vara med på Faddergalan, som för övrigt sänds på TV.

På tisdag morgon ska jag träffa folk inom det svenska flyget för ett samtal om flygets miljöpåverkan. Därefter blir det bl.a. möte med Miljödepartementet och vår riksdagsgrupp.

Ett frukostmöte med Skogsstyrelsen inleder onsdagen. Vi har votering i riksdagen, saker ska planeras med min assistent Sebastian, och riksdagens Miljö- och jordbruksutskott har julfest på kvällen.

På torsdag morgon har vi i alliansen i riksdagens Miljö- och jordbruksutskott frukostmöte med Jordbruksdepartementet. På eftermiddagen har vi styrelsemöte med forskningsfinansiären Riksbankens Jubileumsfond.

Fredag blir en lite lugnare dag. Hoppas jag. Man brukar behöva tid för att läsa, kolla mail som inte hunnits under veckan, skriva artiklar mm.

På lördag har göteborgsmoderaterna nomineringsstämma. Där och då ska medlemmarna bestämma hur våra listor till kommun, region och riksdag ska se ut i valet nästa år. Valberedningen, nomineringskommittén, skickade ut förslag till listor förra veckan. Jag är föreslagen på en andraplats på riksdagslistan. Det är min förhoppning att få vara kandidat för (M) också i nästa val. Men, inget är klart förrän allt är klart! På lördag vet vi om jag får medlemmarnas förtroende att kandidera nästa år.

Inga kommentarer: