söndag 31 augusti 2008

Vecka 36, 1 - 5 september

Kommande vecka blir en vecka med en del möten och besök, men framförallt föreredelser inför riksdagsarbetet senare i höst.

Imorgon måndag ska jag bl.a. ägna åt forskningsfrågorna som ju blir allt mer aktuella för var vecka inför regeringens kommande proposition. En av frågorna jag jobbar med är inrättandet av ett vetenskapligt råd som likt Globaliseringsrådet eller det finanpolitiska rådet kan stötta och hjälpa regeringen i analys utvärdering och strategi. Mer om det kommer.

På tisdag blir det bland annat en arbetslunch efter att regeringen genom utrikesministern gett sin syn på konflikten i Georgien till riksdagen.

Arbetslunch blir det på onsdag också. Ska träffa en av de trevligaste och klokaste socialdemokrater jag känner!

På torsdag ska jag lyssna på fackförbundet SACO:s seminarium om forskning. De ska bland annat prata om forskarens roll i forskningen - gissar att det kommer att säga att den är viktig! Därefter blir det diskussion och lunch med flygmotorföretaget Volvo Aero - ska få höra mer om deras nya affärer de tagit hem under sommaren.

Fredag ser jag fram emot. Ska på 0-fest på Chalmers! För 10 år sedan satt jag själv där och var oerhört osäker på vad skolan skulle innebära och vad jag skulle bli. I år har man en ny grej som en del av nollningen. Studentkåren och Volvo anordnar en middag för nya studenter (nollor) och till middagen bjuds ex-chalmerister in. Tanken är att studenterna ska få höra mer om vad man kan göra och var man kan hamna. Att jag sysslar med politik på heltid var tillräckligt för att kvala in. Trevlilgt ska det i varje fall bli.

Inga kommentarer: