måndag 25 augusti 2008

Vecka 35, 25 - 29 augusti

Riksdagen öppnar det nya riksdagsåret 2008/09 först den 16 september. Det betyder dock inte att vi som riksdagsledamöter slappar runt och är lediga. Självklart blir det dock lugnare med färre möten.

Min vecka inleds idag med att sitta vid datorn för att bland annat läsa och svara på mail.

Imorgon tisdag blir det bland annat möte för att prata forskning med en av mina partikollegor i regeringskansliet. I budgeten för 2009 som regeringen släpper om några veckor sätts de ekonomiska ramarna för foskningsfrågorna, som jag ju rattar för (m) i riksdagen. Senare i höst kommer regeringen också med en fylligare proposition om forskning. Detta möte är ett led i vårt arbete med forskningsfrågorna.

På onsdag blir det ett lunchmöte om fordonsindustrin, för att följa upp de frågor kring miljö etc. jag jobbat en hel del med. På kvällen talar jag för den moderata föreningen i Örgryte - skola och rollen som riksdagsledamot är två saker jag kommer att ta upp.

På torsdag blir det ett lunchmöte med en författare och ekonom som är riktigt skarp på frågor kring innovation och innovationssystem. Vi har setts vid ett antal tillfällen nu och han har gett bra inspel som jag haft stor nytta av i arbetet med forskningsfrågorna.

På fredag finns inläsning av ett par rapporter, skrivande av motioner och planering av kommande besök på schemat.

Helgen är oplanerad - kanske blir det tillfälle att hinna med kräftfisket några veckor efter premiären!

Inga kommentarer: