måndag 21 april 2008

Vecka 17, 21 - 25 april

Några ord om denna vecka.

Idag måndag inleder jag dagen med ett besök på Föreningen Grunden i Göteborg. Jag har haft lite kontakt med dem innan, men tyckte att det var bra att få sitta ner en längre stund och resonera om deras verksamhet och framförallt deras syn på skola och utbildning. Mer intryck kommer. Efter lunch ska jag prata för moderata seniorer i Göteborg. Ämnet för dagen är att prata om regeringens vårbudget. Senare i eftermiddag tar jag tåget till Falkenberg för att där prata för moderata skolpolitiker i Halland.

Imorgon tisdag bär det av till Stockholm igen. Ska bl.a. träffa min nya politiska sekreterare Sara och ha möte med riksdagsgruppen.

På onsdag ska jag försöka hinna vara med på delar av en konferens om forskning och innovation i Stockholm med arbete i riksdagshuset och votering i kammaren.

På torsdag justerar utbildningsutskottet, beslutar slutligt vad vi ska tycka, om ett förslag om arbetskraftsinvandring för gästforskare. Tror inte att vårt beslut, som tas i riksdagen om några veckor, kommer att göra att horder av folk från länder utanför EU vallfärdar till Sverige. Dock är det viktigt och principiellt riktigt att ta detta steg. Är det bara så att Chalmers denna väg kan få en duktig forskare till Göteborg är det värt allt besvär!

På fredag ska jag träffa en delegation från Kina som bl.a. besöker företaget EF.

På lördag är det klassåterträff för min gamla högstadeieskola. I år är det 15 år sedan vi gick ut grundskolan. Åren går brukar det heta! Kan inte annat än tänka på filmen med "Magnus" i huvudrollen...

Inga kommentarer: